2019年12月17日 星期二

【香港本地親子遊】【柴灣】隱藏柴灣工廠區內的古蹟~「羅屋民俗館」


「羅屋民俗館」我最深刻印象係小學的時候參觀過,唔知點解呢個模糊印象我仲好記得,可能本身我細個係「新界牛」(住新界)的關係 XP,可以跟學校去到「香港島」仲要柴灣咁遠,覺得好難得。

每當我地一講起傳統村屋,第一時間都係諗起新界地方,但原來香港島都有呢類的中國傳統村屋,仲係我地香港嘅法定古蹟,就係位於柴灣的「羅屋民俗館」。村屋估計建於18世紀,因城市發展,現時為柴灣區目前碩果僅存的一座古村屋,原有的屋主姓羅,故名「羅屋」。

帶小朋友嚟到,可以俾佢地感受同分辨昔日和現代不同的住屋環境,亦可以讓佢地估一估、猜一猜舊時的家具、農具的用途,用下腦筋,幾好玩架!





屋主本身係客家人,所以村屋係客家風格。「羅屋民俗館」佔地不大,基本上可以參觀的地方就係大家眼前呢一間村屋啦~瞳祈爸爸我就對舊文化都有少少研究,正好可以介紹俾佢地知道了。


羅屋是典型的三間兩廊式客家民居,建築布局簡約對稱。羅屋的中央為正廳,正廳與大門之間設有天井,天井兩旁分別為建有閣樓的房間、廚房和雜物房。

屋中央的「正廳」,設有供奉祖先神位,亦係家族成員聚會的地方~

中間的桌椅有名堂,叫八仙枱,八仙枱故名思義,每邊坐兩個人,大約可以俾8個人坐,係昔日傳統家具。

另一邊廚房的灶頭陳設,我同瞳瞳講,以前「煮一餐飯」並唔客易,由劈木、斬柴、生火、打水.....,講緊未去到「煮」呢個階段,事前準備功夫已不少。現代家居生活就有自來水、煤氣,相比之下方便好多好多。






本來仲有卧室,不過參觀當日因為維修,暫停開放。

之後我地再出屋外參觀,出面的空地俗稱「禾坪」,是村民曬穀、晾衣及聚會的地方。而家四周都放置了昔日柴灣、柴灣發展、「羅屋」介紹、客家文化等介紹板。




「羅屋民俗館」地方不大,大約半小時就可以參觀完。一家大小來到香港島參觀傳統客家村屋,又或者住港島區的朋友唔駛去到新界都可以參觀村屋,都係一個幾特別的體驗。


有用資料

1. 羅屋民俗館


地址:香港柴灣吉勝街14號

開放時間:
星期一至三、五至日:1000至1800 
聖誕前夕及農曆新年除夕:1000至1700
休館日:逢星期四(公眾假期除外)、農曆年初一及年初

交通:港鐵柴灣站B出口

沒有留言:

張貼留言