2015年9月18日 星期五

【香港本地親子遊】【九龍塘】]隱藏在九龍塘的「中醫藥博物館」




香港浸會大學的中醫藥科都好出名,所以係中醫藥學院大樓地下,就有一間中醫藥博物館。不過因為在大學入面,所以比較少人去,其實佢係對外向公眾開放的,我地果日去就「包場」喇!

香港浸會大學「孔憲紹博士伉儷中醫藥博物館」除左介紹中華民族傳統中醫藥學之外,仲有介紹埋中醫藥在香港的發展歷史。





中藥店入面經常見到既「百子櫃」,可以親身接觸


原來中醫藥都經常出現係我地生活入面,呢度介紹左有關中醫藥的經典名言和成語典故,瞳瞳都可以當故事咁聽。仲有小朋友互動電腦遊戲玩,一D都唔會悶!!








原來中藥都包含好多方面,例如針灸、仲有「外科手術」既工具,真係大開眼界!
針灸工具
外科手術用既工具


古人好有智慧,例如針灸咁,無理由用真人比你試,萬一拮錯左咪弊!?於是係北宋年間,由一位醫官王惟一設計鑄造,名為「天聖銅人」,體表共刻657穴,穴位深約1.2 cm,教學或考試時,體表用蠟封閉,內灌注水,「針入水出」,這是古代較為精密的醫學模型。傳至明正統年間,明英宗令醫官仿宋重鑄,而冠名為「明代正統仿宋針灸銅人」。
「明代正統仿宋針灸銅人」複製品

行完地下的「中醫藥博物館」,就可以轉戰去二樓既「中藥標本中心」,有一比一的中藥標本,例如鹿、熊等等,仲有分辨真假中藥、相似但功能完全不同的中藥、含有劇毒的中藥、香港郊外常見中草藥等等。還有鎮館之寶:「人參壽星公」!










「人參壽星公」由2374支不同人參所砌成
近看壽星公
行完「中醫藥博物館」,在浸大入面有canteen(美心or 大家樂)可以補給,之後仲可以去旁邊既九龍仔公園(步行5分鐘)或者樂富廣場(步行15分鐘或巴士103)行下。






有用資料:


網頁:

http://cmmuseum.hkbu.edu.hk/intro.html (孔憲紹博士伉儷中醫藥博物館)
http://cmmuseum.hkbu.edu.hk/bucmm/ (香港浸會大學中國銀行(香港)中藥標本中心)

開放時間:

星期一至六〈星期日及公眾假期休息〉
上午十時至下午五時
免費入場

位置:

九龍塘浸會大學道七號
賽馬會中醫藥學院大樓地下





交通:九巴208線(往廣播道方向)或103(往竹園方向),香港浸會大學」下車

自駕泊車:浸會大學道錶位



沒有留言:

張貼留言